Video: Onko Aurinkokuningas oikea kuningas vai pelkkä kupla?

Toimitus 12.11.2009 15:22
  92   49 Kommentoi

Urheilulehden jääkiekkoanalyytikko Petteri Sihvonen pitää Sportin päävalmentajan Juhani Tammisen osakseen saamaa arvostelua käsittämättömänä.

Uusi käänne Tammisen saagassa on Vaasan Sportin pelaajien seurajohdolle esittämä vetoomus, jossa he vaativat Tammisen erottamista Sportin päävalmentajan paikalta. Petteri Sihvonen käy U-Studion haastattelussa läpi sitä, miksi Tamminen herättää niin voimakkaita intohimoja puolesta ja vastaan, ja miksi hän itse puolustaa Aurinkokuningasta jokaisessa mutkassa ja käänteessä.

Studiossa Petteri Sihvonen ja Mari Salmela

Kommentit (48)

Kirjoita kommentti

Apua...kuka koutsi on ottanut oppia Tamilta ja missä pelin osa-aluella?
60 min painetta osaa valmentaa kuka tahansa, jolla on avustava tietous pelistä nimeltä jääkiekko.
Oletko itse ollut Tamin valmennuksessa?
Onko Tami aina oikeassa?
Oli kyllä yhtä väsynyttä kommettia Sihvoselta, kuin miltä itse näytti.

VCC
# 12.11.2009 15:33   51   40 X Ilmoita asiaton viesti

Kysymys Petteriltä: "Mitä Tamin olisi pitänyt tehdä enemmän?"

Vastaus: "Mitä Tamin olisi pitänyt tehdä vähemmän?"

Tamin peliajatus on olemattoman kapea, pelaajat hänelle robotteja joilta ei sallita virheitä, pelaajat saavat kuraa niskaan asioista joihin ei voi vaikuttaa, jollei joku kykene pelaamaan Tamin tavan mukaan 100% niin hänen elämä tehdään joukkueessa mahdottomaksi. Tami hyppää omien bisnesten perässä pitkin maailmaa ja jättää valmentamisen vähälle, mutta silti vaatii pelaajiltaan 100% sitoutumista. "My way, or the highway."

Oikeaa valmennusta? Ehei, enemmänkin narsistinen tapa mieheltä, jonka puhekyvyt ja "sokea raivo" asiansa oikeellisuuden esilletuomiseen voittavat kaiken muun. Jopa ne oikeat asiat.

Janis Petke
# 12.11.2009 15:59   55   15 X Ilmoita asiaton viesti

Vai oikein Mr. Jääkiekko, suuria ilmiöitä? Sillat palaa joka paikassa (Pori,Oulu pari mainitakseni) parin vuoden sisällä mihin hemmo meneekin. Onneksi näillä oli munaa kenkiä tampio huitsin nevadaan. Porissa äijä yritti haalia kaikkea mahdollista TJ:na, valmennusta (Toivola päävalmentajana), seuraa kokonaisuudessa itselleen (hänen jälkeensä seura velkaisempi ja sekaisempi kuin ikinä), kai sillä oli oma pelipaitakin jo painatuksessa, kunnes tuli kenkää. Todelliset saavutukset valmentajana? Kertokaa nyt tyhmälle, kun en oo tietonen. Sanokohan joku viime keväänä, että kitisijöille on oma sarja? Medialle ei ehkä turha, mutta suomalaiselle jääkiekolle täysi turhake piste

Silvio
# 12.11.2009 16:42   59   14 X Ilmoita asiaton viesti

Terve Petteri,

Kattelin just tuon Tami-klippinne.

Mää ymmärrän Urheilulehden lähtökohdan. Pelkästään periaatteellisesti ja ennen kaikkea markkinoinnillisesti teidän pitää olla lähtökohtaisesti eri mieltä kuin ns. valtavirta. Tosin tässä sun Tammisen pohjoiskorealaistyylisessä ylistämisessä ongelmaksi muodostuu ns. kredibiliteetti. Jos ihminen on tosiaankin mielestästi noin ylivertainen - peräti "Mr Jääkiekko" - niin minkä ihmeen perusteella hän valmentaa jossain Suomen hikisessä Mestiksessä?

Olen täydellisesti eri mieltä kanssasi siitä, että se missä Tamminen valmentaa olisi epäoleellinen kysymys. Miten ihmeessä? Jos jollakin ammattilaisella on kuvaamasi noin täydellinen ekspertiisi jossakin asiassa, niin siitä alkeellisintakin logiikkaa harrastamalla pitäisi seurata jotain muuta kuin Mestis-joukkueen valmentaminen. Tarkoitan sitä, että maailman parhaat jääkiekko-organisaatiot yleensä pyrkivät rekrytoimaan parhaat ammattilaiset. Et kai sää Petteri voi tuosta asiasta olla eri mieltä. Vai?

Tuolla likimainen kiusallisuutta hipovalla Tammis-glorifioinnillasi herää kysymys, miksi J. Tamminen ei valmenna ei vain SM-liigassa, vaan NHL:ssä? Miksi taas (Tamin aikoinaan pystyyn haukkuma) Kari Heikkilä kelpaa maailman toiseksi parhaaseen sarjaan (KHL), mutta Juhani Tamminen ei? Enkä nyt puhu show´sta, rahavirroista, vaan hard core -valmentamisesta. Show-meiningissä, verbaalisuudessa ja yleensä markkinoinnissa - joka tosin on usein ennen kaikkea Juhani Tammisen markkinointia - Juhani Tamminen on ilman muuta vaikkapa Kari Heikkilää parempi. Ei siitä ole kahta puhetta.

Mutta kun sää olet ilmoittanut olevasi "lätkäjätkä", niin minäkin pysyttelen lätkäjätkäisyyden ytimessä. Nimittäin jos "lätkäjätkä" sattuu olemaan valmentaja, niin kai valmentaminen on hänen kohdallaan asian ytimessä. Vai?

Mutta mennäänpä hieman "lätkäjätkyyden" tuolle puolelle. Kaikki tietää sun suhtautuneen ja ilmeisesti edelleen suhtautuvan Raimo Summaseen yhtä kriittisesti kuin Pohjois-Korean media aikoinaan Kim Il-Sungiin. Tami-kehuissa ollaan samalla janalla ja käytännössä samassa pisteessä. Pravdan suhtautuminen Leonid Brezhneviin olis ehkä sopiva allegoria. Tosin Urheilulehdelle luontevin historian henkilö lienee Stalin, mutta te keksitte hänet mua ennen. Erkka Westerlund kiittää.

Vaan spekuloidaanpa hieman:

Entäpä jos Raimo Summanen on persoonana täydellinen ns. mulkku? Entäpä jos hänen tapansa kohdella toisia ihmisiä lähentelee raivonpuuskien kohteeksi joutuvien näkökulmasta suoranaista mielenvikaisuutta? Korostan spekuloivani - en tiedä onko näin enkä väitä näin olevan - mutta kerro silti mulle: voidaanko tällainen luonteenpiirre tai ylipäätään tällainen persoonallisuuspiirre rajata jääkiekkovalmentamisen ulkopuolelle? Onko niin, että kun pelikirja on kunnossa, valmentaja voi käyttäytyä lähimpiä työtovereitaan kohtaan kuin kusipää?

Enäpä jos Juhani Tammisen tautologinen itsekehu tanssahtelee nuoralla, jonka toisessa päässä on ns. terve itsetunto ja toisessa päässä vakava narsistinen persoonallisuushäiriö? Taaskaan en väitä mitään. Spekuloin. Jos pelaajat kyllästyvät ääliömäiseltä kuulostavaan mylvimiseen aitiossa, miljardiin kertaan kuultuihin kliseisiin á la "entisenä maajoukkuekapteenina... Jääkiekkoleijonana numero .... 43 vuoden kokemuksella... 90 prosentin keskittyminen, 50 prosentin suoritus... maalivahtipeli vs. maalivahtipeli, ylivoima vs. ylivoima, alivoima vs. alivoima...". Ja niin edelleen ja niin edelleen.

Entäpä jos Juhani Tamminen on yksinkertaisesti (voima)kävelevä esimerkki ns. minä-taudista?

Vai voiko tosiaan olla niin, että Juhani Tamminen yksin on jatkuvasti oikeassa ja kaikki muut väärässä.

Ups, eihän Tami yksin ole. Sinä, Petteri, olet messissä.

Onneksi olkoon.

Jukka Anias
KOKKOLA

Jukka Anias
# 12.11.2009 17:34   145   16 X Ilmoita asiaton viesti

Sarjatasolla pitäisi olla jotain merkitystä. Jos se on merkityksellistä pelaajilla, niin ei koutsit voi ihan eri asteikolla vetää, eihän? Tämä ei nyt liity Tamiin koutsina, vaan ihan eri tasolla. Jos kunnioitetaan lopputulosta ja sarjataulukkoa, niin ei sarjataso voi olla merkityksetön asia.

Koutsi voi itse saada tyydytyksen junnuista, alasarjoista, kehitysmaista tai ihan mistä vain, mutta kyllä jonkinlainen arvosteleminen, kritisointi tai kannustaminen pitää sisällään myös sen tason, missä työtä tehdään. Se kuuluu kilpailun lainalaisuuksiin.

Vierailija
# 12.11.2009 17:52   22   14 X Ilmoita asiaton viesti

Kaikki varmasti muistamme viime kevään Ässät-Sport karsintaottelut ja J.Tammisen käytöksen eri tahoja kohtaa. Sellaiselle käytökselle ei löydy perusteita minkään sivistyneen yhteiskunnan normistosta.
J.Tamminen itse perusteli käytöstään sillä, että ulkopuoliset eivät ymmärrä mitään tästä lajista kun "et ole valmentanut päivääkään ja minä olen saanut elantoni 42 vuotta jääkiekosta ja olen kiekkoleijona nro 79".
Oikeuttaako P.Sihvosenkin kovasti ylistämä J.Tammisen historia tekemään ja puhumaan ihan mitä vaan, koska on "kovassa ytimessä".
Yhteiskunnan rajoja, jopa lakeja, pyritään rikkomaan ja rikotaan erittäin usein perustelemalla toiminta vastaavilla (asiantuntija)argumenteilla.
Tähän suuntaanko jääkiekkoa halutaan kehittää?
Toivottavasti valmentajilla oikeasti pysyy suhteellisuudentaju mukana.
Valmentajana ja katsojana en ymmärrä mihin tällä Tammisen ylistämisellä, jopa mystifioinnilla, pyritään.
Ainoa hyväksyttävä motiivi voisi olla Urheilulehden levikin kasvattaminen. Onnitelut siitä. Pitäkää tekin järki mukana.

T.Virtanen
# 12.11.2009 18:05   65   8 X Ilmoita asiaton viesti

Aivan erinomainen kirjoitus Jukka ja vielä omalla nimelläsi.

Itsekin olen epäillyt Tamin kykyä valmentaa tai pikemminkin sitoutua valmentamaan yhtä joukkuetta. Jokainen vähänkin arvostelukykyinen näkee, ettei hänelle Sport ole kuin vain yksi monista projekteista.
Sitoutuminen puheissa ja teoissa on Tammisen ollessa kyseessä aivan eri asia. Hän on kuin poissa oleva isä, joka laittaa perheensä kuriin aina, kun muistaa kotona käydä vaatien heiltä 100 prosenttista sitoutumista.

Narsistinen, älykäs ADHD ei vain pysty olemaan hyvä ja yhteisöllinen lähijohtaja, vaikka puheissaan sitä olisikin.

Sen sijaan kommentoijana hän on yksi parhaista.

Minun on erittäin vaikea ymmärtää näitä Petterin sokeita pisteitä. Lätkäjätkyys ja pelikirja ovat kuin pyhiä sakramentteja..Tuloksilla, pelaajien oikeuksilla tai monella muulla asialla ei ole väliä, kunhan sakramentit vain toteutuvat. Tamminen ja Summanen ovat molemmat auringonlaskun valmentajia, koska heidän persoonansa eivät vain sovellu ihmisuhdetyöhön, mutta molemmilla on paljon vielä annettavaa jääkiekolle muissa tehtävissä.

Karolus
# 12.11.2009 18:09   51   10 X Ilmoita asiaton viesti

Erinomaisia kirjoituksia muutenkin! Kunpa P.Sihvonen lukisi ne ja avartuisi.

Karolus
# 12.11.2009 18:20   33   10 X Ilmoita asiaton viesti

Surkeita kirjoituksia, ette tiiä jääkiekosta yhtään mitään, mutta yritätte möngertää omia surkeita analyysejänne. Sihvonen sivalti taas totuuden ja juntit itkee, näinhän se menee.

Jazka
# 12.11.2009 18:52   38   50 X Ilmoita asiaton viesti

Pazka reaktio Petteri :)

Karolus
# 12.11.2009 19:35   30   14 X Ilmoita asiaton viesti

kupla

rölli
# 12.11.2009 20:05   27   2 X Ilmoita asiaton viesti

Perusteellinen analyysi ja keskeisiä kysymyksiä Tammisesta tuli Kokkolasta - totta joka sana!
Kiitos rohkeudesta!
Eilen taas tämä väärin ymmärretty huippuyksilö näki oman joukkueensa mahalaskun johtuneen yksinomaan tuomareista, ei mistään muusta - tosi matalamielistä ja ennestään tuttua vaikerrusta!

Kuinka tällainen narsisti pystyy antamaan konsultointia ja pitämään luentoja siitä, miten
liikeyrityksiä johdetaan psykologisesti ja johtamistaidollisesti tehokkaalla tavalla - siitä käsitän
Tamin ansaitsevan tuhdin siivun messevistä tuloistaan?
Tavoitejohtaminen Sportin keulilla on mennyt pahoin persieilleen - eikä näin liene käynyt
ensimmäistä kertaa!

edward
# 12.11.2009 20:30   34   12 X Ilmoita asiaton viesti

Sportille rohkeutta. Euroopassa vapaana 800 pelaajaa, 500 valmentajaa, 300 tuomaria, vai miten se meni?

Silvio
# 12.11.2009 20:34   20   4 X Ilmoita asiaton viesti

Jukka Anias laittoi kyllä äärimmäiisen hienon ja osuvan kirjoituksen, ja Karolus komppasi osuvasti myös. Oikeastaan kaikki omat ajatuksenikin asiasta olivat noissa joten paha lisätä hirveästi mitään. Mutta tosiaan, on se kumma että Petterin mielestä Tami ja Summanen ovat jotenkin ansainneet sellaisen aseman, että vaikka olisivat ihmisinä kuinka mulkvisteja ja jättäisivät kuinka paljon tahansa jälkeensä poltettuja siltoja, eripuraa ja kesken jääneitä projekteja niin silti ovat todellisen kritiikin yläpuolella jollain omalla jalustalla. Siis se mitä Tami saa valmentajana ei paina enää mitään koska herra nyt vaan on Mr. Jääkiekko. Tamminen-Summanen-Pelikirja, siinä pyhä kolminaisuus.

Tennisti
# 12.11.2009 21:53   30   7 X Ilmoita asiaton viesti

..siis se mitä saa valmentajana aikaan.

Tennisti
# 12.11.2009 21:55   15   4 X Ilmoita asiaton viesti

Tamminen studiossa yksi parhaista.Ymmärtää pelistä ja osaa analysoida MUTTA
valmentajana keskitasoa....ei hallitse ihmissuhdetaitoja,pelaa omaan pussiin,ei sitoudu,potkuja seuroista....yms....

make H
# 12.11.2009 23:25   25   9 X Ilmoita asiaton viesti

Hyviä kirjoituksia kautta linjan. Tässä nyt kuitenkin näkyy ihmisten heikko kyky eritellä Petterin taikka muiden TamiFlu-uskovaisten sanomaa. Tarkoitan sitä, että jengi vaan sokeasti heittää kananmunia Tamia ja Tamifaneja kohti, yrittivätpä he sitten mitä tahansa sanoa. No, eipä tuo mikään suuryllätys ole, sillä jos jossain maassa niin täällä meidän lintokodossamme on todellakin punainen vaate olla valtavirrasta poikkeava, taikka muuten erilainen.

Petterin kanssa olen samaa mieltä siitä, että Tami todellakin on täysin poikkeuksellinen kiekkopersoona ja varsinkin Suomen mittakaavassa täysin omassa kastissaan. Hän on saanut buumin aikaan moneen paikkaan ja kerännyt samassa hypessä myös valtavat määrät mediahuomiota ja ihan suoraa rahaankin, tosin velkojen hommaaminenkin on onnistunut kiitettävästi.
Tami persoonallaan ja mediaruletillaan jo saa täysin poikkeuksellisen kiinnostuksen tapahtumiin, mihin hän nyt meneekään, oli se sitten vieraspaikkakunta taikka luentotilaisuus. Tami persoonallaan ja tyylillään saa jopa maanantaisesta maikkarin Mestis-matsista katsomisen arvoisen.
Tiedän paljon kavereita ja tuttujani, jotka eivät nykyään kiekosta paljon muuten perusta, ellei Tammis-show pyöri. Erittäin monelle kiekkoa seuraavalla kummiskin kiekko on myös sirkushuveja, eikä pelkkää hardcore peli- taikka valmennusanalyysiä. HC-kiekkofaneja Tamin jatkuva toistaminen ja yliaktiivisuus alkaa häiritsemään täälläkin luetulla tavalla.

Petterin kanssa täysin eri mieltä olen valmentajataitojen suhteen. Uskoisin, että jos Tami oikeasti olisi loistava valmentaja, niin kyllä hänellä olisi "hieman" parempi CV takanaan. Ei joka paikasta voi saada potkuja jos on taktisesti ja teknisesti taitava valmentaja. Ei oikeasti ja aidosti menestyvän valmentajan, tai elämässä yleensäkään menestyvän persoonan, tarvitse joka sanankäänteessä korostaa puhumisellaan tekemisiensä suuruuksia, varsinkaan jos suuruuksien teosta on aikaa reilut 30 vuotta. Tällaiset henkilöt antaa tekojensa puhua.

Tami on projektivalmentaja loistava, saa buumin aikaan ja uudella paikkakunnalla varsinkin saa fanit hurmioon ylitsevuotavalla mediapositiivisuudella ja hekumoinnilla. Mutta ongelma on se, että niin fanit kuin pelaajatkin ja lopulta seurajohto väsähtää Tamin tahdissa ja Tamin mahdottomuuteen olla jatkuva. Samat teesit ja yliampuvat mediasuoritukset väsyttävät fanit, ei se sisäfileekään hääville maistu jos joka päivä sitä parikin vuotta syötetään. Pelaajat lopulta kyllästyy yliaktiiviseen persoonaan joka ei sitoudu joukkueeseen omilta projekteiltaan edes välttävästi. Seurajohto kyllästyy yliampuviin lausuntoihin, joista seuraa sakkoja, sekä talouden ylikuormittamiseen. Junno lienee ainut pomo, joka on pitänyt Tamin joskus kurissa ja nuhteeessa talouden kanssa.

Mielestäni siis jonkinlainen välirauha tälläkin palstalla olisi syytä tehdä Tamin suhteen. Huikean kiinnostava kiekkopersoona, jota ilman Suomen kiekkokartta todellakin olisi huomattavasti tylsempi ja harmaampi. Ei kaikki halua nähdä ja lukea Rautakorpi, Alatalo jne jne tyylisiä tapauksia. Kolikon kääntöpuoli vain on turhan tahriintunut tässä kolikossa, jotta huippuvalmentajan mitat Tami täyttäisi. Se tulisi kieltämättä myös Mr.Pelikirjan huomata ja myöntää. Narsisti on narsisti, eikä paska pöyhimälllä parane, vaikka paska olisikin sen linnun jota on kämmenessä pruistettu 95% teholla ja saatu 50%:nen lopputulos PISTE

TervaPorvari
# 13.11.2009 01:50   32   2 X Ilmoita asiaton viesti

Kiitos Jukka Aniakselle Urheilulehden historian parhaasta kirjoituksesta. Noloa lehden "asiantuntijoille", että se tuli muiden kuin toimituksen kynästä.

Elmeri
# 13.11.2009 06:39   52   9 X Ilmoita asiaton viesti

Tämän kerran joudun olemaan eri mieltä Sihvosen kanssa.
Tamminen on kieltämättä ns. kova guru, mutta hänen arvostuksensa on hiipunut vuosi vuodelta.
Se, että liigajoukkueet eivät uskalla palkata häntä, ei ole creditti, vaan mielestäni juuri päinvastoin.
Oli Tamminen kuinka kova mies tahansa, jos jokainen liigapomo pelkää hänen saavan
organisaation sekaisin, onko se sulka Tamin hattuun?
Itse olen arvostanut Tammista aikanaan suoraselkäisyydestä ja vaativuudesta. Mielestäni nyky-Tamminen
edustaa vaativuudeltaan jotain muuta. Hän edustaa diktaattoria.
Se, että pelaajat nousevat häntä vastaan, johtunee eri syistä. Yksi lienee juuri Tammisen tapa lähestyä
asioita. En ymmärrä sitä, että kiekkoleijona nro. 79 marssii median eteen ja omistaa oikeuden haukkua
kaikki, jotka haluaa.
Kiekkoleijonan tulisi kantaa rinnassaan leijonasydäntä ja näyttää esimerkkiä. Tammisen esimerkki ei ole
hänen arvonimensä arvoista. Tammisen sanoin voisin sanoa, että: mä häpeän! Mä häpeän!
Häpeän Tammisen toimintaa, sillä pidin häntä arvostuksessa, mutta se mitä hän on joskus silmissäni
ollut; sitä ei ole enää. Toivon, että Tamminen ryhdistäytyy ja laskeutuu kuolevaisten tasolle. Täydellisen
turha ylimielinen esiintyminen saa nyt loppua. Piste.

Jebe
# 13.11.2009 07:10   28   5 X Ilmoita asiaton viesti

Värikäs kiekkopersoona? Millä ansioilla tämä titteli ansaitaan ja miten titteli sallii omaajalleen millaisen käytöksen tahansa? Riittääkö ansaitsemiseen toistuvat itkupotkuraivarit ja peruskäytöstapojen puuttuminen?

Tamissa on paljon samaa kuin Marko "BumTsiBum" Bjuströmissä. Innokas motivaatiopuhuja, joka toistaa samoja fraasejaan uskoen niiden toimivan jatkuvasti. Siinä missä Marko on siirtynyt uusille urille jauhaa Tami samoja polkuja uudestaan ja uudestaan. Jotenkin myös Tamissa löytyy Jouko Turkkamainen ote. Ellet huuda ja raivoa et voi olla tosissasi. Jään vain odottamaan Sportin pelaajilta Jumalanteatteri-performanssia tai Turkan Seitsemän Veljeksen veroista esitystä.

Voihan Tamminen oikeasti olla täysin erilainen kuin mediapersoonansa, joka vetää vertoja melkein mille tahansa Kummeli-hahmolle. Hauska ulkonäkö, toistettava hokemana ja liioitellut eleet.

MikaK
# 13.11.2009 09:50   24   5 X Ilmoita asiaton viesti

Miksi Pasi Rautiaisen värikkäät kommentit ovat hallaa jalkapallolle ja Tammisen pauhaaminen ja käytös positiivista jääkiekolle. Petteri, herätys!

Eepi
# 13.11.2009 10:15   37   4 X Ilmoita asiaton viesti

Pertsa nakertaa viimeisiä analyytikon uskottavuuden rippeitään perustamalla analyysinsä kaveri-/ vihasuhteisiin. Tamminen-Summanen akseli ei ole koskaan tehnyt mitään väärin ja Shedden-Nuori-Suomi akseli ei ole tehnyt mitään oikein. Mutta: PELAAJIEN KANSSA TOIMEEN TULEMINEN yli 1,5 kautta kuuluu HYVÄN VALMENTAJAN ominaisuuksiin. Kysykää vaikka Hannu Jortikalta, jota jotkut luulevat yhtä vaikeaksi ihmiseksi kuin Tammista ja Summasta.

Keijo-81
# 13.11.2009 10:15   25   5 X Ilmoita asiaton viesti

Voi voi...

Kyllä tuli pahalle päälle Petterin puheen jälkeen...kannattaisikohan kysyä velipojalta miltä tuntuu olla herra Tammisen valmennuksessa. Ei tarvitse olla psykologi, riittää että on sydän ja järki paikallaan, niin näkee Tammisen läpi. Myönnetään hänen vahvuutensa mediapersoonana ja rahan tekijänä, mutta ihmisiä johtamaan/ohjaamaan/valmentamaan häntä ei missään nimessä pidä päästää... Toivon, että Juhani löytää paikkansa jossain muualla kuin jääkiekon parissa tulevaisuudessa...asioiden ja tehtävien parissa, ei ihmisten kanssa.

Vierailija
# 13.11.2009 10:21   23   9 X Ilmoita asiaton viesti

Lisäys edelliseen: Kun täällä kerran Jukka Anias kirjoittaa (ilmeisesti) omalla nimellään, voisitko samalla antaa Petterille vinkin miten oikeaksi urheilutoimittajaksi tullaan. Nykyinen tyyli muistuttaa 7-päivää journalisimia: viihdyttävyys on kyllä kohdillaan, mutta asiasisältö on ajoittain heikkoa ja aina sensaatiohakuista. Jos tämä on se suunta johon Rönkä aikoo edelleen kehittää UL:ä, olen hyvin ihmeissäni. En ole kauheasti tutustunut muihin suomalaisiin urheilulehtiin. Onko esim. Veikkaaja alentanut itsensä tälle tasolle?

Keijo-81
# 13.11.2009 12:37   21   12 X Ilmoita asiaton viesti

Tuli googlattua "Jukka Anias" ja sen niminen henkilö ainakin kirjoittaa kolumneja Keskipohjanmaahan. Kynämiehiä siis. Tämä mies Urheilulehteen freelanceriksi!

Tennisti
# 13.11.2009 12:49   24   2 X Ilmoita asiaton viesti

Jotain vikaahan Tammisessa täytyy olla, jos jokainen joukkue kääntyy häntä vastaan...Aikoinaan Kärppiä valmentaessaan divarissa, Tami otti kotipelissä Sporttia vastaan aikalisän, kun 3.erää oli alle 5 minuuttia jäljellä.Kärpät johti jotain 6-1. Hirmuinen meuhkaaminen vaihtoaitiossa, kaikki pelaajat katselevat toisiaan, että mitä vittua??? Tamminen lopettaa aikalisänsä ja kumartaa yleisölle! Varmaankin ajatteli siinäkin tilanteessa pelaajien parasta, eikä oman egonsa korostusta...Petteri ei kyllä ole tainnut tehdä omalla urallaan yhtään itsenäistä päätöstä kiekon kanssa... #9

Vierailija
# 13.11.2009 13:03   32   4 X Ilmoita asiaton viesti

On taas hienoa pään aukomista täällä! Vuorollaaa haukutaan Sihvosta ja Tammista! Huomaa kyllä, että useimmissa kommenteissa kuinka mennään mielipiteineen valtavirran iltalehtien otsikoiden mukaan.
Kukaan ei oikeastaan tiedä mitä Sportissa on meneillään, minä mukaan lukien! En aio tuomita ilman konkreettisia faktoja, korostan FAKTOJA. En ole pistämässä miestä hirteen ennen kuin se on perusteltua.
Tamminen on oma todella värikäs persoonansa ja on poikkeus suomalaisessa jääkiekossa ja tästä syystä hänet tuomitaan kun hän ei ole mikään hiljainen hiiri, joka menee aina muiden ja valtavirran mukana. Tamminen on oikeasti todella erinomainen valmentaja, joka vaatii pelaajilta paljon, mutta palkinto voi olla todella iso.Hän tuo väriä ja taitoa Suomen jääkiekolle. Ei voi olla huono valmentaja, joka melkein nostaa Vaasan Sportin joukkueen Sm-Liigaan huonolla materiaalilla verrattuna Ässien viime kauden materiaaliin.

siis haloo!
# 13.11.2009 14:26   14   35 X Ilmoita asiaton viesti

"IHMINEN ON IHMISELLE SUSI"

Eikös se niin mene, että "koirat haukkuu ja karavaani kulkee"...?

Jos kaikki tänne yleensä valittajat ovat kerran niin hemmetin fiksua porukkaa, ja tietävät kaikki kaikesta, niin mikseivät parantaisi ja ratkaisisi esim. koko maailmaa koskevia kysymyksiä...?

Esim. köyhyys, nälänhätä, jätteet, energia jne.

Eikus pelastamaan maailmaa ja urheilua.
Välillä voi sitte haukkua tamia ja ketä nyt vuorollaan tulee mieleen...median vaikutuksesta,
että surkeeta porukkaa se maa päällään jaksaa sit kantaa...

Mitä olisi jalis ilman Litmasta tai Hyypiää tai Kuuselaa tai Tolsaa?
Mitä olisi koris ilman Möttölää?
Mitä olisi tennis ilman Rahnastoa?
Mitä olisi pingis ilman Jokista?
Mitä olisi jääkiekko ilman Kummolaa ja Hjallista?
Mitä olisi hiihto ilman Mietoa?
Mitä olisi 100m miesten aidat ilman Bryggarea?
Mitä olisi naishiihto ilman Maria-Liisaa?
Mitä olisi ralli ilman Alenia tai Kankkusta?
Mitä olisi pesis ilman Pyhistä? Tanskasta? Kalliota?
Mitä olisi jäkis ilman Hakkia?
Mitä olisi lentis ilman Parkkalia?
Mitä olisi kössi ilman, anteeksi ei tule nimi mieleen..
Mitä olisi jääpallo ilman Niskasta?
Mitä olsi formula ilman Kekeä?
Mitä olisi salibandy ilman Ahdetta ja Suomen maajoukkuetta?
Mitä olisi Suomen urheilu ilman Tahko Pihkalaa?
Mitä olisi Suomi ilman Urho Kekkosta?

Mitä olisi Suomi ilman Veteraaneja?

Tässä heittoja, toivottavasti ne saavat aikaan näkemään edes vähän kokonaisuuden kuvasta - nimittäin se on iso.

Monet meistä näkevät metsän puilta ja kokonaisuuden - mutta jotkut puolestaan eivät.
Valitettavasti nämä "ei näkevät" pitävät ääntä itsestään...

Ja loppusitaatti: Tamminen on huippuvalmentaja, mittaapa sitä sitten millä mittareilla tahtoopi.

Jag har talat =)
Mutta joulun odotusta kaikille - tasapuolisesti.

Vierailija
# 13.11.2009 16:51   21   28 X Ilmoita asiaton viesti

Heh, paljon puhutaan tän "huippuvalmentajan" egosta, mutta taitaa se ollakin aika heikossa hapessa.

Silvio
# 13.11.2009 17:05   22   9 X Ilmoita asiaton viesti

jos kerran tami on todellä hyvä valmantaja niin iksei ole voittanu YHTÄÄN MITALLIA,mistään pääsarjasta,ja miksei kukaa liiga joukkue palkkaa häntä.

Vierailija
# 13.11.2009 17:14   26   6 X Ilmoita asiaton viesti

Kirjoita vastaus

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.