Kansikuva

Teemu Selänne vahvistaa Urheilulehdelle: Jatkan uraani Anaheimissa

Teemu Selänne vahvistaa Urheilulehdelle tehneensä päätöksen jatkaa huikeaa peliuraansa ainakin vielä vuodella. Selänteen mukaan jatkosopimus Anaheimin kanssa saattaa nopeimmillaan syntyä jo lähipäivinä.

"Olen tehnyt päätöksen jatkaa uraani. Itse asiassa se on ollut selvää jo pitkään. Neuvottelut ovat nyt valmiit alkamaan ja toivon mukaan nimet ovat  paperissa jo lähipäivinä", Selänne sanoo.

Selänteen mukaan syyt hänen jatkamiseensa ovat puhtaasti pelillisiä. 40 vuotta kesällä täyttänyt superhyökkääjä tunsi, että hänen kropassaan on vielä tarpeeksi virtaa lähteä hakemaan menestystä.

"Ilmoitin Anaheimille, että jos he lähtevät nuorentamaan joukkuetta ja rakentamaan sitä uudelleen,  teen silloin jotain muuta. Ne kaverit, joita nyt joukkueeseen on hankittu, ovat vakuuttaneet minut, että voimme vielä menestyä. Raha ei tälläkään kertaa ratkaissut asiaa", Selänne sanoo.

Selänteen kaappaaminen ei välttämättä jää Anaheimin ainoaksi superluokan hankinnaksi. Kiikarissa on myös Selänteen legendaarisen ketjukaverin Paul Kariyan palaaminen Anaheimiin.

"Olen jutellut asiasta Paulin ja Anaheimin kanssa. Paul on odottanut päätöstäni ja toivottavasti asiat lähtevät nyt etenemään", Selänne sanoo.

Selänne myöntää, että hänen mielessään on käynyt jo ajatus unelmaketjusta, jossa hänen ja Kariyan lisäksi pelaisi Saku Koivu.

"Onhan se käynyt mielessä, mutta tässä asiassa valmentajat tekee lopulliset ratkaisut, Viime kaudella Sakun ja minun rinnalla laiturina pelannut Jason Blake oli loppukaudella todella hyvä", Selänne sanoo.

 

Kommentit (75)

Kirjoita kommentti

Johan se on nähty, että Selänteen ja Koivun kanssa pitää olla joku "jerelehtinen" hoitamassa väännöt ja puolustamisen. Sama oli Selänteen ja Kariyan kanssa, kun Steve Rucchin hoiti kaksikon puolesta puolustamisen. Tuskin Kariya-Koivu-Selänne tulee toimimaan, omissa soisi takuuvarmasti enemmän kuin vastustajan päässä..

Vierailija
# 9.8.2010 22:42     X Ilmoita asiaton viesti

Selänne oli viime kaudella jaetulla kolmannella sijalla ylivoimamaaleissa, kaikilla samaan tai parempaan maalimäärään yltäneet pelaajat pelasivat vähintään 20 ottelua enemmän kuin tämä meidän kehäraakki.

Vierailija
# 9.8.2010 15:22     X Ilmoita asiaton viesti

Ducksien sivuilla ei lue mitään että ois varmistunut, että selänne jatkaa

Vierailija
# 7.8.2010 20:39     X Ilmoita asiaton viesti

Hienoa että Suomen yhä ja kaikkien aikojen paras kiekkoilija jatkaa pelejä.
Toivottavasti Paul saadaan mukaan.
Kaverit saivat aikoinaan toisiinsa vauhtia ja tehoja, myös tasakentällisin.
Valitettavasti rapakon takana ollaan tuomaroinnissa palaamassa vanhaan kahvaus- ja päähäntaklaus-mentaliteettiin eikä tilanne paljon parantunut vaikka Chelios jäi eläkkeelle.

Vierailija
# 7.8.2010 19:47     X Ilmoita asiaton viesti

Teemu jatkaa koska tuntee palavaa intoa jääkiekkoiluun vielä. Onneksi Teemulla on "varaa" päättää
omasta tulevaisuudestaan ja tehdä sitä mitä rakastaa eikä sitä mitä muut sanovat. Ymmärrän täällä valittavien katkeruuden kun eivät omassa elämässään voi toteuttaa sitä mitä eniten haluavat.

"Teemu pelaa omilla ansiolla ansaituilla korteillaan."

Puliukko
# 7.8.2010 16:42     X Ilmoita asiaton viesti

"ja voin kuvitella jonkun Prongerin torppaavan herroja vastapalloon niin eläkepäiviä tulee ikävä jo ennakkoon".

Onko romuluu kuullut miehestä nimeltä George Parros?

Vierailija
# 7.8.2010 13:37     X Ilmoita asiaton viesti

Selänne-Koivu-Kariya varmaankin suunnitellaan Yvlle,tasakentällisin ei järkevää..mutta kyllä Selänne voi mikäli yli 60 peliä pystyy pelaamaan tekee sen 33 häkkiä ja kohtahan teukka ohittaa Jagrin parhaampana Eurooppalaisena maalintekiänä...se on taatusti Teemulla yksi jatkamisen motivaatio,kyllä Saku ja Paul pelaavat Yvllä Selänteelle paikkoja ,että Jagr jää kakkoseksi!Hieno Pelaaja Teemu on,saisi suomalaiset hävetä kuka kehtaa kehäraakisi haukkua...Teemun vauhti sai Nasvillen koutsin viime vuonna tajunnanrajamaille,ei voinut käsittää miten Teemulla voi olla tollanen vauhti vielä luistimissa...ja iski vielä pari häkkiä Nasvillen verkkoon..

juimi
# 7.8.2010 12:33     X Ilmoita asiaton viesti

Kyllähän tuo ketju olisi kova sana, tottakai vähän loukkaantumisherkkä.

Vierailija
# 7.8.2010 11:33     X Ilmoita asiaton viesti

Eiköhän jokainen joukkue ottaisi niitä 30 maalin yliopistopelaajia, jos sellaisia sattuisi olemaan. Yleensä vaan nämä yliopistopelaajat ovat ensimmäisellä kaudellaan melkoisia turisteja. Ja mistä löytää Temen palkalla miehen, joka tekee kaudessa 40-50 häkkiä? Niin, ei mistään. Kunnossa ollessaan Flash taistelee maalikuninkuudesta. Viime kauden loukkaantumiset olivat ihan käsittämättömät, kun leuka ja rystynen murtuivat. Teemu, you rock!

Vierailija
# 7.8.2010 10:47     X Ilmoita asiaton viesti

Joko "kotisohva-analyytikot" ovat palanneet kesälaitumiltaan??? Ois hyvä jos joku "kotisohva-analyytikoista" vaivautuis menemään vaikka Pitsiturnaukseen katsomaan matseja paikan päälle, vaikka ihan "viiden minuutin vilauksen" niin tiedettäis ketkä pärjää kohta alkavalla SM-liigakaudella ja ketkä ovat "kauden fiaskoja", heh!
Ois hyvä tietää millä joukkueella onnistuu viivelähdöt ja trapit ym, heh!

vierailija
# 7.8.2010 10:38     X Ilmoita asiaton viesti

Selännehän pelasi viime kaudella lähes piste per peli tahtia. Ei mitään syytä lopettaa jos kulkee vielä noin. Hyvä päätös.

Vierailija
# 7.8.2010 09:52     X Ilmoita asiaton viesti

Täällä taas näitä arvostelijoita joita harmittaa kun Teemulla on enemmän kun itellä... Seurasko kukaan näistä kateellisista Ducksien pelejä viime kaudella? Ja jos viittis taulukoita selata niin näkis että Teemu oli 08-09 kaudella Nhl:n Suomalaisista toiseksi paras pistemies ja paras maalintekijä suhteutettuna otteluihin. 27 maalia 54 ottelua sillä ollaan koko nhl:n tilastossa kympin sakissa! Ja missä kunnossa "kehäraakki" oli ... murtunut käsi, murtunut leuka.
Niin ja uutisesta että kaikkien aikojen paras kiekkoilijamme jatkaa uraansa....ERINOMAISTA !

KATEELLISET..
# 7.8.2010 07:08     X Ilmoita asiaton viesti

Ainakin osa teistä rienaajista lienee pelkkiä trolleja, mutta vastataan nyt tähän kuitenkin.
Työsulkukauden jälkeen (2005-06 ->) pelatuissa otteluissa Selänne on maalikeskiarvolla mitattuna ollut koko liigan viidenneksi tehokkain jättäen taakseen sellasia nimiä kuin Crosby, Jagr, Malkin, Iginla ja Nash. Tämä siitä huolimatta, että kauden 2005-06 alussa Teemu oli 35 ja jo menettänyt ainakin osan parhaasta aseestaan, nopeudesta.

Linkki todisteeksi: http://tinyurl.com/39qgcpf (laitoin vähimmäispelimääräksi 30 ottelua, jotteivät vain kääntymässä käyneet, tuurilla muutamassa pelissä maaleja latoneet pääse sotkemaan tilastoja)

Vierailija
# 7.8.2010 04:31     X Ilmoita asiaton viesti

Mahtavaa. Viihdearvo on kohdallaan niin Californiassa kuin täällä härmässäkin. Olisi silkkaa vähättelyä, jos näiden aikanaan maailmanluokan pelaajien kariya - koivu - selänne yhdistelmästä ei tulisi jotain todella merkittävää tuolle joukkueelle. Kokemus ja maailmanluokan peliälyksi jalostunut pelivaisto korvaa hidastunutta vauhtia aivan varmasti. Tässä tehdään historiaa. Nautitaan tästä.

Vierailija
# 7.8.2010 02:33     X Ilmoita asiaton viesti

Hyvä Teemu, miehenteko!!!

Vierailija
# 7.8.2010 01:54     X Ilmoita asiaton viesti

Kaiken maailman sohvaperunat taas Jeesustelee, ettei Selänteestä ole mihinkään. Selänne is the man. Arvostaisin jos se jatkais uraansa hanurin soittajana Mambassa, mutta kun miehessä on vielä sisua näyttää muille miten homma hoidetaan, ni annetaan miehen sitten hoitaa hommansa. Hienoa!

Koskisen Jyrkihän se tässä
# 7.8.2010 01:51     X Ilmoita asiaton viesti

Voi kiesus. Onneksi teille Selänteen mollaajille voi edelleen avoimesti nauraa. Seuratkaapa edes hieman NHLää ja tulkitkaa tilastoja. Kyllä on edelleen Selänne mies paikallaan myös palkkatason valossa. Ja pienenä lisäpointtina: Selännettä voidaan pitää joukkueen historian valossa koko Ducksin organisaation kasvoina. Mieletön media-arvo jne. Olisi kiva tietää mistä näitä korvaavia 40-50 maalin yliopistopelaajia löytyy - huh huh. Täältä suomestako LOL?

Fan eli tuuletin
# 7.8.2010 01:30     X Ilmoita asiaton viesti

Yksikin kaveri joka väittää täällä ihan tosissaan ettei Selänteestä ole enä mihinkään voi vaihtaa kanavan Ranskan-ympäriajoon. Selänne on vielä 40-vuoodenkin iässä aivan käsittämättömän nopea luistelija, ja Suomen ainoa todellinen maalintekijä.

Pena
# 7.8.2010 00:44     X Ilmoita asiaton viesti

On hienoa, että jää kiekossa voi jatkaa huippu tasolla yli neli kymppiseksi. Varmasti Teemu tuo oman tekemisen meininkinsä Anal heilmin yli voima ali voima tasa voima ja viive lähtö pelin avaamiseen. Ja varmasti kova joukkue hengen kasvattaja kun joka päivä voi ajaa hallille eri avo autolla. Kyllä siinä nuoremmat peli miehet on ihmeissään.

Ken Do Yanar
# 7.8.2010 00:39     X Ilmoita asiaton viesti

Teemu pistää egonsa joukkoeen edelle? Mitä ihmettä on vikana pitää uran jatkon ehtona että joukkoe ei nuorene, jos mies on vanha? Kyseessä ei ole mikään kiristys, ja tuskin Anaheim alkaa sovittelemaan koko joukkoettaan vain Selänteen saamiseksi. Jos olosuhteet SATTUVAT olemaan sopuisat, hän jatkaa, jos ei, niin hän ei jatka. Ei Teemu missään vaiheessa ruvennut vaatimaan Anaheimilta mitään.

Vierailija
# 7.8.2010 00:35     X Ilmoita asiaton viesti

Voihan Teemu pelata välillä pakkinakin jos ei jaksa enää luistella niinkuin silloin 80-luvulla.

Hyvä TuTo
# 7.8.2010 00:01     X Ilmoita asiaton viesti

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NHL_statistical_leaders

Jokainen jääkiekosta ja teemusta tietämätön, provosoiva teinin käpäle voi tätiään pyytää ja suomentaa... ei ole teemu kaukana maailman parhaasta

Vierailija
# 6.8.2010 23:58     X Ilmoita asiaton viesti

Kiva kun Teemu jatkaa, tsemppiä peleihin.

Pöö
# 6.8.2010 23:57     X Ilmoita asiaton viesti

mitä vitun paskaa te selitätte että teemulla ei olisi enää mitää annettaavaa kaukalossa?! teemu on vieläkin suomen paras maalintekijä selvästi=)

Vierailija
# 6.8.2010 23:53     X Ilmoita asiaton viesti

Sedät jaksaa heilua!

Einahaimin Linnut
# 6.8.2010 23:45     X Ilmoita asiaton viesti

Keskustelun taso oikein huimaa päätä. Selänteen palkalla pari 30 maalin tekijää ja yksi 40-50 maalin tekijä..? Niinpä niin. Katsokaas vielä kerran paljonko Teemu on viime vuosina laskuttanut palveluksistaan.

Anaheim saa jälleen kerran halvalla takuuvarmaa ylivoimaosaamista. Ei Selänne tasakentällisin enää mikään sateentekijä ole, mutta ylivoima ratkoo pelejä ja siinä mies on edelleen hyvällä tasolla. Halvalla lähtee 30 maalia.

Vierailija
# 6.8.2010 23:43     X Ilmoita asiaton viesti

No mutta, kyllä minun muistaakseni Koivun plus-miinus saldo oli Anaheimin viimekauden paras, taisi olla plus 14. Eli eiköhän se kuitenkin jotain kerro puolustusvelvoitteenkin hoitamisesta.

Vierailija
# 6.8.2010 23:29     X Ilmoita asiaton viesti

Teemu tykkää kiekosta, siksi hän jatkaa. Fakta on toki se, että hänestä löytyy tehoja enää ylivoimalla - jos siinäkään. Mutta, Suomi on vapaa maa ja suomalainen voi toimia vapaasti myös rajojemme ulkopuolella. Koskee myös Teemua.

Taisi muuten tulla uusi "ennätys" Temen jatkamisilmoituksen ajoituksessa. Elokuun 6. päivä.

Onnittelut!

Ennen nuori ja kaunis. Nyt enää ja
# 6.8.2010 23:28     X Ilmoita asiaton viesti

Vastustajan unelmaketju kerrassaan - Selänne-Koivu-Kariya :) Plus-miinus saldo on varmaan koko NHL-kauden heikoin ... Pelaako kukaan oikeasti - aikuisten oikeasti täälläkään kommentoivista jääkiekkoa. Olisihan se vitun hienoa jos jollain seuralla olisi neljä täysin hyökkäävää ketjua - ainoa ongelma tässä 1+1=2 matemaattisessa ongelmassa on se, että myös puolustaa jonkun täytyisi. Selänne ei osaa/pysty enään puolustaa - samoin Kariya - Koivu on siinä rajoilla.

Mikään muu joukkue kuin NHL:n runkosarjan tuleva jumbo nostaa ketjun Selänne-Koivu-Kariya kahteen ensimmäiseen ketjuun. Hei ei tarvitse olla Scotty Bowman tajutakseen tätä.

# 6.8.2010 23:01     X Ilmoita asiaton viesti

on elinehto pärjätä tulevaisuudessa NHL:ssä. Selänteelle riittää vain yksi vuosi. Tosi kauaskantoista :) Selänne pelaa vain itsensä vuoksi - ei joukkueen. Seurat tarvitsevat joukkuepelaajia eikä mitään itsekeskeisiä egoja kuten Selänne.

30 maalia. Selänteen palkalla Anahaim voisi nuorentaa joukkuetta ja nostaa yliopistojengeistä 2-3 kolmosketjun maalintekijää, jotka tekevät sen 30 maalia jotka Selänne terveenä pysyneenä ehkä tekee. Tämä taas mahdollistaisi jonkun Selännettä 10-vuotta nuoremman sniperin palkkaamisen - sniperin joka tekisi varmasti sen 40-50 maalia kaudessa.

Ei jääkiekko ole rakettitiedettä, vaikka idiootit jokerifanit niin toivovatkin sen olevan :)

Joukkueen nuorentaminen
# 6.8.2010 22:48     X Ilmoita asiaton viesti

Todella erikoisia kommentteja. Totuus on kuitenkin se, että työsulkukauden jälkeen Selänteen maalisaldot suhteessa pelimäärään ovat olleet koko ajan hyviä. Ja tulevat varmaan olemaan sitä edelleen, jos mies vaan kestää ehjänä. Iän myötä on alkanut kertyä loukkaantumisia. Mutta tosi halvalla sai Anaheim taas varman maalintekijän ja ylivoimaosaajan.

kootee
# 6.8.2010 22:45     X Ilmoita asiaton viesti

Selänteellä mitään annettavaa enään - pelkkää kikkailua pelaajabudjettien osalta. Selänteestä ei ole mihinkään kolmosketjuun puolustavaan rooliin. Jos joku kehäraakki Selänne pääsee Anahaimissa kahteen ensimmäiseen ketjuun, niin se tarkoittaa samaa kuin että Anahaim on heittänyt pyyhkeen kehään ensi kauden osalta.

Tiedoksi vain idiootti, että Selänne pelaa Duckseissa 2.ketjussa ja ykkösylinvoimassa,,etenkin jos Ryan lähtee. Maalimäärät viime kaudeltakin osoittaa sen, että Teemulla on vielä annettavaa.
Eli kannattaa tarkastaa faktat ennen kuin antaa tälläisen järjettömän kommentin

Vierailija
# 6.8.2010 22:44     X Ilmoita asiaton viesti

Hienoa! Ei voi ymmärtää näitä joitain kommentteja täällä että Selänteellä ei ole mitään annettavaa Anaheimille.. Huhhuh! Tiedättekö mitään jääkiekosta? Eikö 30 maalia merkitse mitään?
Todella loistavaa että Selänne jatkaa uraansa vielä! Kaikkien aikojen suomalais pelaaja.

Vierailija
# 6.8.2010 22:42     X Ilmoita asiaton viesti

Ratti-Sihvonenhan ilmoitti jo vuosia sitten että Temellä ei käyttöä. Samainen ratti-petteri kirjoitti Saku Koivua herjaavan jutun olympialaisista jossa vaati kapteenin natsoja pois Sakulta. Kuka vuoti sinulle Sihvonen tietoja maajoukkueen sisäpiiristä viime vuonna? onko munaa paljastaa? okei , kaikki tietää että se oli sun frendi apuvalmentaja leijonissa jonka kanssa kyläilettekin ei ole enään edes apuvalmentaja ja sä oot Hpk e-jun vake. hallelujah!

pele
# 6.8.2010 22:42     X Ilmoita asiaton viesti

jos anaheim olisi nuorentanut joukkuettaan, selänteellä ei olis ollut mahdollisuuksia toiseen SC:hen, joten sen takia hän olisi lopettanut jos anaheim olisi tehnyt nuorennusleikkauksen. taas asiasta tietämättömät pätee täällä. ```Selänne on kehäraakki blaablaablaa...``

Vierailija
# 6.8.2010 22:41     X Ilmoita asiaton viesti

No tuo ketju olisi ollut jotain 10 vuotta sitten. Ei taida tuollainen pappaketju pysyä enää nykyisin vaihdissa täysillä mukana.

Vierailija
# 6.8.2010 21:58     X Ilmoita asiaton viesti

Selänne tulee ohittamaan Jagrin eurooppalaisten pelaajien ykkösmaalitykkinä NHL:ssä all time! Hienoa.

RCR
# 6.8.2010 21:57     X Ilmoita asiaton viesti

Olis kyllä mahtava nähdä selänne-koivu-kariya yhdessä mutta kuka jaksaa uskoa että tämä kolmikko pysyy ehjänä montaa peliä.Heidän pelinsä perustuu lähinnä vauhtiin ja voin kuvitella jonkun Prongerin torppaavan herroja vastapalloon niin eläkepäiviä tulee ikävä jo ennakkoon.

romuluu
# 6.8.2010 21:49     X Ilmoita asiaton viesti